Vad gör ni?
Vi gör allt från privatstäd "hemstäd", Företagstäd "städa lokaler, toaletter, kontor", Flyttstäd & Byggstäd "Fönster, golv, ugn, kylskåp, frys, tvättmaskin, torktummlare, lister, skåpluckor, rör etc".

Inför ett Privat/Företag, Flytt eller Byggstäd

Det första vi gör hos alla våra kunder oavsett val av städ är att gå igenom en checklista. Det betyder att vi tillsammans går igenom alla kundens önskemål och skräddarsyr städningen därefter. Har kunden önskemål som inte finns med på listan som vika tvätt, bädda eller rastning av husdjur gör vi givetvis det också.

Vem kommer hem till mig?
Varje kunde har sin egna städerska som kommer bestämd dag och tid. Vi vill ha ett fint band mellan våra kunder och personal. Vi anser att det är bättre för båda parter att en och samma städerska kommer till platsen. Hon/Han kommer lära sig huset till punkt och prickar och kunden i fråga behöver inte oroa sig att vi slänger runt vår personal. Samt kunna genomföra ett bra resultat och en nöjd kund.

Om min städerska blir sjuk?
Om din ordinarie städerska blir sjuk kommer det finnas möjlighet att få en vikarie. Detta meddelas alltid innan vi anländer till våra kunder. Detta gör vi endast för att vissa är okej att ha vikarie och andra inte.

Vad kostar prova på städ?
För alla nya privatkunder har vi ett unikt erbjudande som vi döpt prova på städ där priset liggerpå 160 kr/tim.

 Vad är skillnaden med fast och rörligt?

Det som skiljer sig mellan fast och rörligt är följande. Redan vid första kundbesöket sätter vi ett fast pris till kunden. Där det alltid räknas med lite extra tid om något skulle hända som disk står framme, lakan som önskas bytas eller leksaker på golvet eller om man vill att något ska göras som inte står med på checklistan tex matttvätt eller vädring av stora mattor. Dessutom har alla kunder med fastapriser möjlighet att ta dela av extra erbjudanden.

Rörligtpris debiterar vi från att vi kom till att vi går. Är disk framme eller leksaker plockar vi upp detta och debiterad den tid det tar att få bort. Detsamma gäller övriga önskemål som kan uppkomma.

Vilket pris skulle ni rekommendera till mig?

Det är väldigt svårt att säga beroende på vad man vill få gjort och hur stort man bor. För vissa kan ett fast pris vara gynsammare än ett rörligt och tvärtom. Rörligt är först och  främst till för dom som endast vill ha x-antal timmar där tiden inte får överskridas. Där debiterar vi kunden från att vi kom till att vi går och arbetar utifrån det vi hinner. Skulle tiden inte räcka till tar vi det med kunden där han/hon får bestämma om ett fast eller rörligtpris lämpar sig bäst.

Rese ersättning?

I nuläget har vi strukit övriga komuner som SkövdeTibroMariestad, Skara, LidköpingTidaholmFalköpingTöreboda, Falköping, Sandhem, Habo, Mullsjö, Jönköping från reseersättning. Där vi inte har lika stor kundkrets tar vi 25kr milen. Men vårt mål är att undvika resersättningen inom hela Skaraborg och gränser inom Småland.



Ej godkänd genom besiktning/ny ägare (hyresrätt/bostad)?

Om missnöje skulle inträffa gör vi givetvis om och gör rätt! Om besiktning ej blir godkänd av ny ägare eller bostadsförening går vi igenom brister med formulär och gör om . Hos oss får ni garanti utan tjafs. Vi vill att alla våra kunder ska vara 100% nöjda och TRYGGA.

Vart är min faktura?
Falturor skickas ut 10-30 dagar efter städ gjorts. Beroende på om det är fastkund med löpande städ månadsvis eller engångs jobb.

Vilka jobbar hos oss?

Dom vi anställer och jobbar hos oss kan flytande Svenska för att underlätta vårt arbete och förstå kundens behov och övriga önskemål. Våra medarbetare är granskade i brottsregistret och har minst 2 års erfarenhet inom lokalvårdsyrket. 

Dela den här sidan